Sidor

måndag 2 september 2013

Fågelholk

Min kära mor fyller år på Valborg, och jag tänkte att jag skulle göra något fint till henne. Jag hittade en jätte fin fågelholk i trä på Panduro, den går dock inte att använda utomhus men jag tänkte att det kunde bli en fin dekoration. Den var helt trä färgad från början. Så jag grundade den med vanlig vit snickeri färg, sedan slipade jag hela holken med ett sandpapper och målade igen. när den torkat ordentligt så sandpapprade jag kanterna lite extra för att få en sliten känsla.
jag använde sedan en stämpeldyna och markerade kanterna på holken (där jag slipat bort färgen).
sedan var det bara att dekorera. jag valde att inte använda så mycket för att jag ville att den skulle vara väldigt stil ren, och holken är så fin i sig själv redan. Det blev några blommor och nån fjäril sedan klart. Hon tyckte att den blev jätte fin, det är roligt att ge bort något som man gjort själv när man vet att den är unik och att ingen annan har en lika dan :)

Holken i sen helhet
Här ser man lite bättre att kanterna är förstärkta, mammas husnummer fick så klart vara med,

Fina blommor i papper , med några blad

Fjärilen  är i metall både denna och den på bilden innan.

Jätte lätt att göra och roligt att ge bort när man inte vet vad man ske ge :)

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar